Vi använder oss av Fastum AB för vår ekonomiska förvaltning. För dig som bostadsrättshavare så ska du vända dig till Fastum direkt i följande fall:
- Avgiftsaviseringar
- Anmälan om makulering av autogiro
- Kontrolluppgifter vid försäljning av bostadsrätt
- Lägenhetsutdrag för den egna lägenheten
I webbtjänsten Fastum Direkt kan du få aktuella uppgifter om dina kommande betalningar samt om du har några obetalda uppgifter.
Telefon till Fastum kundservice: 90 220 (Måndag – fredag 07.30-16.00)
Länk till webbformulär för avi/fakturafrågor
Ansökan om autogiro (webbformulär – bankID behövs)
Ansökan om autogiro (nerladdningsbar blankett).
Egna utlägg för föreningens räkning
Har du gjort ett utlägg för föreningens räkning (OBS! förankra alltid med styrelsen innan) så lämnar styrelsen en utbetalningsorder till Fastum som verkställer och bokför utbetalningen. Du behöver alltid bifoga kvitton i original.
Detta innebär att alla eventuella frågor om utbetalning för egna utlägg ska ställas till Fastum efter att styrelsen har skickat en utbetalningsorder.